Moto

"Nu trebuie să înveţi să scrii, ci să vezi. Scrisul este o consecinţă." Antoine de Saint-Exupery

In progress...

joi, ianuarie 18, 2018

Comparatie intre Wix si Blogger

From WIX to Blogger

Avantaje si dezavantaje. De ce am vrut sa imi mut blogul

  Voi incepe cu WIX. Atunci cand mi-am propus sa imi creez un blog, dupa o simpla cautare pe Google, site-ul lor mi-a aparut ca prima optiune si din lipsa de timp i-am ales pe ei. La prima vedere, functiile pe care le ofera sunt atractive.
   Printre avantaje se numara: email-urile personalizabile, m-am jucat putin cu ele, iar apoi... surpriza: aici apare primul dezavantaj - doar 3 email-uri gratuite am avut pentru luna in curs, notificarile de postari noi fiind ulterior create si trimise manual de catre mine din aplicatia de email. Daca vrei mai multe, platesti. Bineinteles, daca ai doar 3 postari intr-o luna, acest aspect nu te afecteaza. Nici nu am stat sa caut prea mult printre optiunile lor, ce-i drept. 
  Un alt avantaj este asezarea in pagina prin metoda "drag and drop" (tragere si plasare). Am gasit o tema si am inceput sa o personalizez dupa gustul meu si cu elemente care mi-au placut mie, fara sa am nevoie de prea multe cunostinte in domeniu (HTML s.a.). Este mobile friendly, iti poti edita si optimiza versiunea pentru mobil separat de cea pentru desktop, poti ascunde elementele de pe pagina, cele doua versiuni pot fi complet diferite daca vrei. Acesta mi se pare a fi un avantaj. Nu poti scrie sau edita blogul din versiunea pentru mobil, mi-as fi dorit macar sa pot scrie postari noi, folosesc mobilul mai mult decat laptopul, e mai discret cand il am pe Robert langa mine, dormind. Nici macar pe tableta nu se poate scrie. Imi scriam postarile intr-o ciorna pe telefon si apoi le transferam pe blog. Un mare nu in situatia mea! In conditii de internet slab si pe masura ce adaugam postari pe blog, se bloca din ce in ce mai tare, se incarca foarte greu si abia reuseam sa trec de la o pagina la alta, cel putin in versiunea pentru mobil.
  Atunci m-am gandit sa revin la Blogger, platforma pe care am mai folosit-o cu ani in urma si care mi se pare si acum destul de simpla si accesibila, chiar si pentru incepatori, atata timp cat utilizezi un sablon prestabilit. Am trecut rapid la transferat articole, n-am avut multe, caci m-am hotarat dintr-o data, dupa primele 3 articole. Blogul cel nou se incarca mult mai repede, atat varianta pentru desktop cat si cea pentru mobil. Ca sa ii dai un aspect cat mai personal ai nevoie totusi de cateva cunostinte in HTML cred, nu e asa usor de personalizat ca WIX. Si acesta este mobile friendly, interfata este simpla si mi se pare destul de important sa fie asa intr-o era in care telefonul a depasit demult sfera apelurilor vocale. O functie foarte utila as spune ca e de departe cea care iti permite sa trimiti articolul pe blog prin mail si poti alege fie sa il publici imediat, fie sa il salvezi pentru mai tarziu. De asemenea, editorul blogului poate fi accesat si de pe mobil, scrie ca nu este dezvoltat pentru IOS (mai exact pentru browserul lor, Safari), dar eu nu am avut probleme pana acum.
  Pe Blogger folosesc FeedBurner pentru a trimite notificari, pot seta un interval de 2 ore in care sa trimita mail-ul cu noutati, daca sunt, dar din pacate trimite doar unul pe zi. Mie nu-mi permite timpul sa scriu mai mult de un articol pe zi, de aceea nu ma deranjeaza aceasta setare. 
  Timp de cateva zile, am postat in paralel pe ambele platforme si am ajuns la concluzia ca in prezent Blogger mi se potriveste cel mai bine.
  Asa ca ne vom intalni aici! Va astept pe la mine, sa ne bem cafeaua impreuna si sa stam la povesti.


Semnat,

Rox :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Du-mă sus