Moto

"Nu trebuie să înveţi să scrii, ci să vezi. Scrisul este o consecinţă." Antoine de Saint-Exupery

In progress...

joi, februarie 01, 2018

Februarie e aici

sursa: https://www.another71.com/
  Februarie, ai venit. Se apropie momentul să mă întorc la serviciu și, deși nu voi lucra mai mult de două zile pe săptămână pentru că nu am cu cine să îl las pe Robert, aproape mă îngrozește gândul că nu voi putea să îmi termin sarcinile pe care le am împărțindu-mă între muncă și pompat - cel puțin o dată la 2 ore, pentru că am acasă un mâncăcios.

  Fără să vreau am ajuns pe paginile unui blog irlandez al cărei posesoare trata sincer, fără menajamente, subiectul concediului de maternitate și circumstanțele în care se află mamele irlandeze la job, atât pe perioada sarcinii cât și după nașterea copilului. În timpul sarcinii nu am lucrat foarte mult, în martie am intrat în concediu de risc, la 5 luni de sarcina, serviciul pe care îl am este foarte solicitant și nu am mai făcut față cu burta în creștere. Iar supervisorul meu nu înțelegea că nu mai am aceeași mobilitate și stabilitate ca înainte de sarcină.
  Studiul realizat de iReach și Nestle SMA pe un eșantion de 996 de femei, care fie sunt însărcinate ori în concediu de maternitate fie au avut un copil în ultimele 12 luni, evidențiază că jumătate din femei continuă să păstreze o legătură cu sarcinile de la serviciu. 24% dintre mamele aflate în concediu de maternitate își verifică e-mail-ul, una din patru îl verifică zilnic. Aproape una din trei preia apeluri în interes de serviciu, 14% dintre ele săptămânal. Și mai mult de una din zece merge la birou să lucreze, una din trei spune că merge "de câteva ori".
  Regula generală este să nu lucrezi pe perioada concediului de maternitate ori vei pierde indemnizația. Și totuși se permite un oarecare contact angajator-angajat în această perioadă. Cine setează limita? Nu este foarte clar.
  Constat din rândurile articolului publicat relativ recent, acum mai puțin de un an - îl găsiți aici - că odată cu anunțarea sarcinii și venirea unui copil apar și multiple probleme la serviciu pentru femeile irlandeze. Eu nu am citit foarte multe despre acest subiect, între depresie și nopți nedormite n-am reușit decât să mă documentez în privința alăptatului și somnului bebelușului. Jen O'Connell vorbește despre una dintre consecințele puțin vizibile ale vieții de proaspătă mămică: deși angajatorul nu te poate sancționa legal in timpul sarcinii, mesajul că nu îți mai poți îndeplini sarcinile ca înainte te încolțește și de multe ori ajungi să te pedepsești pe tine însăți alegând să lucrezi pe perioada concediului de maternitate și lucrând de 2 ori mai mult odată cu revenirea la locul de muncă. Am simțit și eu presiunea care se punea pe mine din toate părțile in timpul sarcinii, deși nu este legal să faci asta unei femei însărcinate, m-am stresat de multe ori, dar de la un punct dacă am simțit că nu pot face ceva, am spus și gata.
  Ca să nu mai vorbim că, față de România, unde poți sta 2 ani în concediu de creștere copil, în Irlanda la nici 6 luni trebuie să te întorci la serviciu. Eu trebuia să revin pe 2 ianuarie, cu 10 zile înainte ca Robert să împlinească 6 luni, dar am avut concediu de odihnă și zile libere legale din 2017 și le-am luat acum, ca o continuare a concediului de maternitate.
  Cum va fi când mă voi întoarce la serviciu? Probabil dificil, cu un copil dependent 100% de mine - nu se poate mai puțin-, obișnuit 24/7 cu mine, fan înfocat sân. Vom trăi și vom vedea. Revin cu impresii.



𝕽 🖋

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Du-mă sus