Moto

"Nu trebuie să înveţi să scrii, ci să vezi. Scrisul este o consecinţă." Antoine de Saint-Exupery

In progress...

joi, februarie 08, 2018

Tu ți-ai vaccinat copilul?

   Subiectul vaccinării a adus cu sine un val de refuzuri printre părinții de nou-născuți, nu doar în România, cel puțin în toată Europa. Eu am ales să îmi vaccinez copilul, atât pentru sănătatea lui, căci va veni momentul să intre în colectivitate, cât și pentru sănătatea celor din preajma lui. E cel mai sigur așa.

   De zeci de ani copiii sunt vaccinați. Chiar și noi, ca părinți, indiferent de vârsta pe care o avem, am fost vaccinați. Schemele de vaccinare s-au modificat odată cu trecerea timpului, în funcție de descoperiri și nevoi. Nu spun că dacă îți vaccinezi copilul nu se mai îmbolnăvește niciodată. Însă sunt șanse mari să îi salveze viața, la propriu. Corpul lui își dezvoltă abilitatea de a lupta cu un anumit virus.

  Când vorbim de bolile copilăriei, se știe că forma pe care o iau acestea în momentul în care se activează este una relativ ușoară dacă vaccinul a fost făcut în prealabil. În plus, multe din boli au fost eradicate odată cu descoperirea imunizării. Cum ar fi ca epidemiile unor boli demult apuse datorită vaccinurilor să reapară în zilele noastre? Va imaginați ce ar însemna? Părinți care ați refuzat imunizarea copiilor voștri, cum va lasă conștiința să îi trimiteți în colectivitate? Mi-ar plăcea să știu că atunci când băiețelul meu va avea vârsta de grădiniță vaccinarea să fie o condiție obligatorie de admitere. Dacă un copil n-a fost vaccinat, poate nu-i târziu atunci.

   Sănătatea copilului meu este cea mai importantă. Nici nu s-a pus problema să nu îl vaccinez. Am urmat încă din perioada sarcinii recomandările de vaccinare în cazul meu. Am făcut vaccin împotriva tusei convulsive, la momentul ideal pentru a-i da și lui imunitate, apoi m-am vaccinat împotriva gripei, căci sarcina s-a suprapus cu sezonul rece, se știe că o gripă poate afecta mult prea puternic organismul mamei, care are deja o imunitate scăzută.
   Schema de vaccinare a bebelușilor din Irlanda începând cu luna octombrie a anului 2016 arată cam așa:

  • la naștere se face BCG, vaccinul împotriva tuberculozei;
  • la 2 luni se face 6 in 1, MenB, PCV și Rotavirus; 
  • la 4 luni se face 6 in 1, MenB și Rotavirus; 
  • la 6 luni se face 6 in 1, PCV și MenC; 
  • Rotavirus se face doar până la vârsta de 8 luni; 
  • la 12 luni se face MMR și MenB; 
  • la 13 luni se face HIB/MenC și PCV.
   Noi până la 12 luni am scăpat. Cele pe care le-a făcut deja nu au pus probleme. Pentru primele doze de MenB, cele de la 2 și respectiv 4 luni, era recomandat să se administreze suspensie pe bază de paracetamol imediat după vaccin, în caz că face febra, măcar să nu crească foarte tare. Așa am făcut, nu a avut febră , a fost doar puțin morocănos, ceea ce mi se pare normal. Nu au fost reacții de niciun fel. 
   Deci să ne vaccinăm copiii, zic, și să nu mai căutăm motive de îngrijorare pe nicăieri. Când nu exista internetul și mamele își duceau copiii la medic pentru imunizare a fost în regulă. Avem mare nevoie să învățăm să filtrăm informațiile pe care le luăm din diferite surse și să ne gândim la viitorul îndepărtat al copiilor noștri, nu doar la tendințele din prezent.

𝕽 🖋



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Du-mă sus