Moto

"Nu trebuie să înveţi să scrii, ci să vezi. Scrisul este o consecinţă." Antoine de Saint-Exupery

In progress...

vineri, martie 02, 2018

15 lucruri pe care nu cred că le știai despre mine


   Am citit mai multe articole pe tema asta și mi-a surâs ideea de a scrie despre mine. Sunt multe lucruri pe care mulți dintre voi nu le știți.

1. M-am născut și am crescut în Roman, jud Neamț. Am locuit toată viața la bloc, foarte rar mergeam la bunici la țară. Îmi plăcea ideea de a locui la casă, mi se părea că ai mai multă libertate. Am noroc că și soțul meu are aceeași preferință. De aceea acum ne construim propria noastră casă și abia așteptăm să ne mutăm în ea. Să nu vă mai spun că de entuziasm eram în stare să ne construim cu mâinile noastre fundația. Am dus-o așa vreo câteva săptămâni, până ne-am dat seama că nu-i de noi, că nu suntem constructori. Făceam betoane, la propriu. Echipa care a venit le-a și folosit, deci chiar am avut contribuția noastră la fundație până la urmă. Vremuri...

2. Am locuit împreună cu soțul meu în rulota pe care am cumpărat-o înainte de nuntă pentru o jumătate de an, pe pământul unde ne-am construit ulterior casa. Dacă ați ști ce frumos a fost... Nu are cabina de duș, însă improvizase el una lângă rulotă. Chiar și în luna de miere tot rulota ne-a fost casă, am plecat cu ea și în Deltă și la mare.

3. Primul film subtitrat (mai exact o telenovelă, Kassandra) l-am urmărit cu interes încă dinainte de a împlini 7 ani, abia învățasem să citesc cât de cât. Mi-am păstrat astfel preferința pentru telenovele, lucru care m-a ajutat să învăț și limba. De câțiva ani buni le pot viziona (a se citi și auzi, în caz că am altceva de făcut) pe internet liniștită, fără subtitrare.

4. Tatăl meu mi-a construit din bucăți prima bicicletă model Pegas. A încercat să mă învețe să merg pe ea de la o vârstă fragedă, însă eu nu și nu. Pe când aveam vreo 12-13 ani m-am învățat singură, în joacă, din plictiseală, în grădina verde a mătușii mele (probabil iarba îmi dădea senzația că nu mă pot lovi și mă făcea să prind curaj). Acum am impresia că nu mai știu să merg, chiar îmi e frică, deși se spune că mersul pe bicicletă nu se uită.

5. Am și un alt prenume, Gabriela. Îmi place mult însă eram obișnuită să mă recomand ca și Roxana. Probabil că aș răspunde la Gabriela, m-am recomandat de câteva ori cu acest nume.

6. Ador să călătoresc. Mi-e dor să merg cu trenul, când eram studentă era mijlocul de transport preferat, chiar dacă ajungeam de 2 ori mai greu  acasă. Aveam cupoane de reducere, îmi plăcea să mă așez în partea de jos a vagoanelor cu etaj și nu mă deranja să mă poziționez în sens invers direcției de mers. Cât despre călătoria cu avionul... imaginați-vă pe cineva care stă cu ochii pe geam 4 ore (în condiții meteo favorabile). Asta e durata zborului Irlanda-România, așa sunt eu, de la decolare la aterizare.

7. Sunt perfecționistă, în multe dintre situații acesta este cel mai mare defect al meu. M-am potrivit perfect pe un post de cleaner (persoană care face curățenie) într-un laborator de celule stem, la NUI Galway, Irlanda. Mi-a plăcut și am avut ocazia să le urmăresc activitatea, este extraordinar ce se întâmplă acolo. O perioadă destul de mare au făcut doar experimente, iar de vreo 2 ani lucrează și pentru oameni, colaborează cu spitale. Eram în elementul meu și nu mi-a fost deloc greu să mă adaptez. Cred că le e dor de mine acum, ei lucrează doar în timpul săptămânii, iar eu doar în weekend, nu pot altfel.

8. În liceu am avut o profesoară de franceză care mi-a fost foarte dragă, mergeam chiar și sâmbăta mai mult de 2 km pe jos pentru meditații. Tot ea mi-a influențat decizia de a alege franceza la BAC. A fost singura mea notă de 10, dintre toate probele, la franceză.

9. Aveam o vârstă destul de fragedă (nu pot repera cu exactitate momentul) când am fost cu tatăl meu la clinica de stomatologie din Iași să îmi pun aparat dentar, însă abia mancasem și nu am suportat plastilina aceea pentru a se lua mulajul, astfel că nu s-a mai concretizat vreodată. Știți cumva dacă încă se folosește această metodă? M-ar interesa să-mi pun unul. Partea de sus a maxilarului e deplasată în față. Nu știu dacă așa m-am născut, însă observ că Robert ar putea avea aceeași problemă. Poate doar mi se pare.

10. Primul meu job l-am avut în perioada liceului, într-o vacanță de vară, i-am ținut locul unei fete care vindea flori pentru câteva săptămâni. N-am câștigat mai mult decât satisfacția muncii și bani de o pereche de pantaloni.

11. Chiar dacă am urmat cursurile Facultății de Litere și mi-ar fi plăcut să predau (pentru asta rămâneam mai mult timp în Iași să fac profilul psiho-pedagogic și într-un final s-a dovedit a fi degeaba) am lucrat în domeniul vânzărilor, începând cu telefoane, haine, articole indiene, accesorii, produse din Republica Moldova și terminând cu articole IT care mi-a plăcut cel mai mult și de care mi-e dor, m-aș întoarce acolo oricând dacă aș avea și mi s-ar da ocazia. Toate astea s-au intamplat în doar 5 ani.

12. Sunt claustrofobă. Nu suport să stau în locuri strâmte. Am fost în vizită la peștera Ialomicioarei și, deși am mers mult pe jos, când am văzut cât e de îngustă intrarea, am zis "nu, mulțumesc".

13. Mi-e frică de întuneric și de păianjeni (de gângănii în general, dacă stau să reflectez mai bine). De copil aveam o lumină de veghe în cameră. Cât despre păianjeni, erau sursa principală de amuzament a surorii mele mai mici. O rugam să îi omoare și cu greu mă scăpa de ei.

14. Sunt o persoană extraordinar de sensibilă. Plâng mult, din orice, e felul meu de a mă descărca: tac și plâng sau mă enervez mai tare și țip.

15. Dintotdeauna am urât sportul (disciplina). În școala generală mă bucuram că se înlocuia cu alte discipline, la liceu am avut o profesoară care mă brusca când nu reușeam să fac ceva (a fost nevoie de intervenție). Am ales sportul ca probă la BAC. Ce-o fi fost în capul meu nici acum nu știu, nu mă temeam de învățat, puteam alege orice alt obiect, era cât pe ce să nu trec din cauza lui, am plâns toată ziua și n-o să uit vreodată, țin minte inclusiv data.

   Vă dau leapșa mai departe și vă provoc să îmi scrieți lucruri despre voi. Mie mi-a plăcut și m-am amuzat când am scris aceste rânduri :)

Rox

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Du-mă sus