Moto

"Nu trebuie să înveţi să scrii, ci să vezi. Scrisul este o consecinţă." Antoine de Saint-Exupery

In progress...

miercuri, ianuarie 24, 2018

O noapte furtunoasă

  De când stau acasă cu Robert nu m-a mai interesat așa de mult vremea. Irlanda este o țară foarte ploioasă, în cei 4 ani de când suntem aici am întâlnit fenomene meteo extreme. Mi se pare că umbrela nu are cum să te ajute, am stricat atât de multe, care mai de care mai rezistentă, încât nici nu le mai știu numărul. Preferi totuși să ai întotdeauna una la tine, în caz că ai nevoie, mai preia din “impact”. Vremea poate fi foarte schimbătoare, norii circulă cu o viteză fenomenală din cauza curenților puternici și lista poate continua. Aici este o vorbă: “Nu-ți place vremea din Irlanda? Așteaptă 5 minute! Te poate surprinde.”
  Ca navetistă - pentru a ajunge la lucru iau autobuzul din cel mai apropiat oraș și călătoresc puțin peste 30 de minute - este destul de dificil. Din stația de autobuz trebuie să mă întorc aproximativ 1,5 km - puțini șoferi drăguți și înțelegători am găsit în cei doi ani de navetă, ar putea să oprească în drumul lor că nu încurcă pe nimeni la 7:30 dimineața, mi-ar reduce drumul la jumătate - și apoi mai merg încă atât ca să ajung la destinație. Acesta era cel mai mare coșmar al meu în nopțile când auzeam vântul vuind pe la fereastră și mă rugam să treacă până dimineață.
  Ziua, când se întâmplă să fie și vremea frumoasă, e plăcut să parcurgi atâta drum, mișcarea de dimineață e și ea revigorantă, dar ferește-te de vremea rea, te doboară la propriu. Imaginați-vă o iarnă cu 14 furtuni, se întreceau pur și simplu una pe cealaltă. Se întâmpla acum doi ani.
  De aceea este bine să ai mașină în Irlanda. Și, desigur, permis. Sper că data viitoare nu voi mai aștepta așa de mult o programare pentru examen. Au trecut 30 de săptămâni și cam tot atâtea de sarcină până la examenul propriu-zis. Evident, mă mișcam destul de greu și emoțiile pe fond hormonal erau la cote maxime. Numai un miracol m-ar fi ajutat să trec.
  Acum ne întâlnim cu Georgina - da, fiecare furtună are câte un nume -, printre “calitățile” ei se află bineînțeles vântul puternic, mai ales pe coasta de vest a Irlandei, de 55-65 km/h care poate atinge până la 120 km/h în rafale, și nici acestea nu-s puține. E deja de câteva ore aici și își face simțită prezența fără pauze și fără menajamente. 
  Sper să ne părăsești repede, Georgina! Ești tare gălăgioasă, tulburi somnul liniștit al băiețelului meu. Iar mie îmi aduci fiori reci când îmi amintesc că au mai fost și alții ca tine și i-am simțit până în măduva oaselor.

Rox 🖋

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Du-mă sus