Moto

"Nu trebuie să înveţi să scrii, ci să vezi. Scrisul este o consecinţă." Antoine de Saint-Exupery

In progress...

marți, ianuarie 23, 2018

Să povestim (II)

Universul cărților


  Vreau să vă vorbesc astăzi despre un subiect tare drag mie, și anume cititul. Nu-mi amintesc foarte în detaliu primii mei ani de școală, nu pot spune dacă această pasiune pentru cărți a existat dintotdeauna, prima carte pe care o am acum în minte e "Fram, ursul polar". Mă bucur ca un copil care primește o jucărie mult dorită atunci când primesc o carte. Probabil nu întâmplător am ales să merg la Litere.

  Cititul este esențial pentru îmbogățirea vocabularului. Mă atrage nespus de mult mirosul unei cărți noi, pe care o deschizi pentru prima oară. Am și Kindle pentru cărți pdf însă nu se compară. L-am folosit mult când mergeam la spital în timpul sarcinii. 
  Am vazut de curând o campanie care ne încurajează să le citim copiilor încă de la vârste foarte fragede, când creierul trece printr-o perioadă de dezvoltare rapidă, promovând chiar și ideea de a le citi din timpul sarcinii.
  Pe cand avea Robert 3 luni m-am gândit pentru prima oară că aș putea să îi citesc. Nefiind în temă cu recomandările pentru vârste fragede am căutat să mă documentez puțin. Așa am găsit-o pe facebook pe Bianca Mereuță, cu a ei bilbiotecă “Ce le citim copiilor” și un grup de părinți iubitori de cărți, întotdeauna pregătiți cu o recomandare și dornici oricând să împărtășească din experiențele lor. M-a fascinat, am avut de unde să mă inspir cand eram în căutare de cărți pentru copii. 
  Eu mi-am păstrat sufletul de copil, acela niciodată nu va crește. Ador și filmele animate și mă uit cu drag la ele. Dacă ma pui să aleg din mai multe categorii, ele câștigă detașat. Iar distracția abia de-acum începe! Vine Robert în forță. Sper să-i placă cel puțin la fel de mult.
  Ce se întâmplă cu noi atunci când pătrundem în minunatul univers al cărților? Eu mă identific cu personajul, trăiesc la cote maxime fiecare întâmplare și savurez acțiunea picătură cu picătură. Am nevoie doar de liniște, sa fiu numai eu cu mine și să-mi imaginez că trăiesc în poveste. Vi s-a întâmplat să citiți o carte și să fiți atât de concentrați încât să nu mai auziți nimic în jurul vostru? Mie da, și-mi place. 
  Am început deja să adun cărți, avem o colecție generoasă și mereu în creștere, abia aștept să le savurăm împreună. Deocamdată este interesat mai mult de textura și de gustul lor. 
  Ce este cititul pentru mine? E ca o cafea bună. Eu nu beau cafea, dar mă răsfăț în fiecare dimineață cu o cană de ceai negru irlandez, cu lapte. Nici în vacanță nu plec fără el. Mai citesc și eu când îmi permite timpul, e mai greu să găsești un moment de liniște când ești mămică.
  Voi ce cărți ați citit în ultima vreme? 


Rox 🖋

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Du-mă sus