Moto

"Nu trebuie să înveţi să scrii, ci să vezi. Scrisul este o consecinţă." Antoine de Saint-Exupery

In progress...

joi, februarie 15, 2018

Beneficiile purtării bebelușului

Sursa imagine: freehandsfullheart.com
  Purtarea bebelușului este o practică foarte întâlnită încă de la începutul secolului 20 în principal în țările slab dezvoltate, dar abia în ultimii ani s-au descoperit beneficiile acesteia. Pe vremea aceea mamele trebuiau să muncească mult, de aceea nu era percepută ca fiind ceva special, așa cum este astăzi în lumea modernă. Ele foloseau eșarfe sau chiar cearșafuri în acest scop.
   Eu mi-am dorit foarte mult să folosesc wrap cu Robert, însă încă de la început nu i-a plăcut să stea în el. Aș fi vrut să știu pe atunci că există posibilitatea de a testa diverse tipuri până să ne hotărâm la un sistem care să ne avantajeze pe amândoi. Inițial am aflat la cursul de alăptare despre cât de benefic este pentru starea de bine a bebelușului, acesta reglându-și funcțiile (respirația, bătăile inimii, temperatura corpului) în apropierea corpului meu, apropiere care duce și la o creștere a producției de lapte, scade nivelul de stres și oferă acces la sursa de hrană fără a fi nevoie să te oprești sau să te așezi.
   Prima oară am comandat pe internet un wrap, pe la 8 luni de sarcină, care până la urmă nu s-a dovedit a fi prea elastic, mi se părea chiar rigid, Robert nu a fost niciodată foarte ușor de convins - am așteptat mult până să practic, în ideea că nu e indicat să îl pun așa de devreme în wrap, iar asta cred că a contribuit, din păcate, la reacțiile lui de mai târziu - așa că după ce l-am folosit de 2 ori am renunțat. Am găsit apoi un sistem ergonomic 3 în 1, îmi plăcea că putea fi poziționat cu fața, cu spatele ori în spate, în funcție de vârstă. Nu l-am folosit nici pe acela, începea să plângă deși nu părea să îl deranjeze nimic. În cele din urmă am ales Boba Wrap, o eșarfă extraordinar de elastică, foarte confortabilă la purtat. 
   Neavând foarte multă experiență în purtarea cu wrap - Robert avea deja aproape 3 luni și începuse să fie curios, ceea ce făcea purtarea și mai dificilă - nu prea am folosit-o nici pe aceasta. Doar câteodată, când nu se liniștea cu nimic, o foloseam pentru a facilita contactul piele pe piele sau pentru a mă plimba cu el prin casă. Nici acum nu prea reușesc să îl conving, el nu suportă nici pantalonii ori șosetele, darămite un wrap... Statul în brațe i se pare suficient de confortabil, însă e din ce în ce mai greu de realizat pentru mine.Vorbim totuși de un copil care are aproximativ 8.5 kg, îmi rupe mâinile dacă îl țin mai mult de jumătate de oră.
   Din păcate, pentru mult timp purtarea bebelușului a fost văzută ca o "activitate" specifică oamenilor săraci care nu își puteau permite un cărucior pentru a-și plimba copiii ori a-i lua cu ei peste tot. În prezent însă purtarea bebelușului în diferite sisteme capătă tot mai multă popularitate în țările europene și în America, aceasta fiind văzută ca un factor important în parenting, iar medicii și specialiștii în creșterea copilului încep să realizeze importanța acestei practici în stabilirea unei relații apropiate părinte-copil și în dezvoltarea armonioasă a copilului.
   Ales cu grijă și în conformitate cu ultimele descoperiri în ceea ce privește poziționarea corectă, un astfel de sistem poate fi ceea ce și-ar dori orice părinte. Folosiți-l încă de la naștere, obișnuiți-vă bebelușii cu el.  S-a dovedit că bebelușii purtați plâng mai puțin (sursa). Practicați câte puțin în fiecare zi, progresiv, corpul și greutatea bebelușului pun presiune pe corpul celui care îl poartă. Și mai ales, bucurați-vă de aceste momente când sunt extrem de dependenți de voi pentru a le arăta lumea și creați-le o imagine cât mai pozitivă pentru viitor. Cresc extraordinar de repede! Nu va gândiți că îi răsfățați.
   Tu ți-ai purtat bebelușul? Ce dificultăți ai întâmpinat?

𝕽 🖋

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Du-mă sus